Stappen in de stad

Stappen in de stad

Stappen in de Stad
Het project ‘Stappen in de Stad’ laat leerlingen in de leeftijd van ca. 11 tot 14 jaar via een app kennismaken met de geschiedenis en het erfgoed van Haarlem. In groepjes van drie gaan zij met een smartphone de stad in om te ontdekken of een aantal bekende Haarlemse verhalen wel waar gebeurd zijn.

De kinderen zoeken antwoord op de volgende vragen. Bestaan die onderaardse gangen in Haarlem echt? Hebben de Haarlemse kruisvaarders Damiate bevrijd door de ketting voor de haven door te zagen? En heeft Laurens Janszoon Coster nu wel of niet de boekdrukkunst uitgevonden?

Het doel van dit project is kinderen kennis te laten maken met hun eigen woonomgeving en ze bewust te maken dat je niet alles zomaar kan geloven. Stappen in de Stad is een project van het Historisch Museum Haarlem in samenwerking met ErfgoedEducatie Haarlem. De lancering van het project is op donderdag 31 januari 2013.

Zie voor de teaser: www.youtube.com/watch?v=7poneiaNf38

Geïnteresseerd? Ga dan naar www.stappenindestad.nl